Kladdkaka i världsklass

Kladdkaka är verkligen en stooor favorit hos mig. Älskar när man får en perfekt bit kladdkaka som är alldelses kladdig men ändå lite seg. Jag har inte riktigt hittat något recept tidigare som fyllt upp till mina förväntningar, men nu, nu har jag äntligen hittat ett recept som verkligen stämmer in på allt som klassas som den perfekta kladdkakan. Liiite extra smör och liiite extra socker är hemligheten bakom perfektionism.



Receptet:(en form)
3 ägg
4 dl socker
2 ½ dl vetemjöl
4 msk kakao
Några bitar choklad
225 g smör

Gör såhär:
Vispa ägg och socker(dock inte för länge utan bara så att ägget blir slätt), rör sedan i mjöl och kakao. Smält smör och choklad tillsammans. Blanda därefter samman allt till en jämn och fin smet. Häll smeten i en smord och bröad form (gärna med löstagbar kant). In i ugnen i 175 grader, ta ut den efter ca 20 min då den börjar spricka lite i kanterna och den fortfarande är ganska kladdig/rinnig. Låt gärna kakan vila i kylen över natten.
NJUUUT!!

Foto: Godast (Jennifer)

Lämna en kommentar?

Lämna ditt avtryck här:

Namn:
Stammis?^^
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0